Рубрика «Споживач має право»: Як повернути товар неналежної якості? Чи треба платити за ненавмисне розбитий чи зіпсований товар?

Як повернути товар неналежної якості?

Якщо дефекти товару виявились під час гарантійного терміну – відклеїлася підошва черевиків, чи розійшовся шов у сукні. Такі недоліки виникають з вини виробника, а тому можна вимагати заміни таких товарів на аналогічні або повернення коштів. Це у частині 1 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів». Для цього потрібно показати продавцеві чек про оплату. Якщо бажаних черевиків чи сукні немає в наявності, але вони можуть з’явитись, то вас попросять зачекати до їхньої появи (максимум два місяці). Після цього часу можете вимагати повернення коштів.

Таблички у взуттєвих магазинах на зразок «Товар обміну не підлягає» варто сфотографувати як доказ, якщо маєте бажання звертатись до суду. Вони є цілком незаконними. Обов’язок продавця – прийняти товар, замінити його або повернути гроші передбачений частиною 5 статті 8 зазначеного Закону.

Ще один момент – продавець неякісного товару може направити вас до виробника. Але частина 3 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» дозволяє споживачеві самому обрати, до кого звернутися з вимогою замінити неякісний товар — до продавця чи виробника. Тому продавець не має права відмовити вам.

Чи треба платити за ненавмисне розбитий чи зіпсований товар?

Не треба. Якщо чашка просто вислизнула у вас із рук – не поспішайте за неї платити. Згідно зі статтею 323 Цивільного кодексу ризик випадкового знищення та випадкового псування майна несе його власник, якщо інше не встановлено договором або законом.

Ви – не власник, поки не заплатите за чашку. Якщо працівники закладу наполягають на вашій вині, то її потрібно спершу довести. Наприклад, у суді. Якщо супермаркет не полінується туди звернутися. Самостійно стягувати такі виплати він не має права. Може тільки зафіксувати факт пошкодження його майна.

Згідно з частиною 2 статті 17 Закону України «Про захист прав споживачів» продавець зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції та форм її оплати, а також забороняється примушувати споживача купувати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту. Розбита чашка – неналежна якість.


Расскажите о нас друзьям:
RSS
Follow by Email
Facebook
Google+
http://pravda-chernomorska.com.ua/%d1%80%d1%83%d0%b1%d1%80%d0%b8%d0%ba%d0%b0-%d1%81%d0%bf%d0%be%d0%b6%d0%b8%d0%b2%d0%b0%d1%87-%d0%bc%d0%b0%d1%94-%d0%bf%d1%80%d0%b0%d0%b2%d0%be-%d1%8f%d0%ba-%d0%bf%d0%be%d0%b2%d0%b5%d1%80/
Instagram

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *